PPC reklama
Stručný návod pro poskytovatele reklamních plochZde bychom rádi navázali na předchozí článek o PPC reklamě ze dne 17.2.2010. Je toho totiž mnohem víc, co lze k tomuto tématu napsat. Přemýšleli jste někdy o tom, že barvy reklamy mohou mít výrazný vliv na její úspěšnost? A úspěšnost PPC reklamy se měří klikáním na ni. Jak tedy zabezpečit, aby lidé na PPC reklamu umístěnou na Vašeich stránkách klikali? Rozhodně je k tomu nebudeme vyzývat přímo. Vedlo by to jen k zablokování účtu.
Je pravda, že červená barva působí výrazně a text psaný červenou nikdo nepřehlédne. Ale ... Červenou barvu máme v podvědomí spojenou se slovy STOP, ZÁKAZ a podovně. Pokud uvidíte červenou na semaforu, téměř určitě zůstanete stát. Dopravní značky s červeným okrajem jsou značky zákazové. Pokud tedy vyvedete svou PPC reklamu do odstínů červené, docílíte toho, že nikdo reklamu nepřehlédne, ale také na ni nebude nikdo klikat.
V podstatě podobného efektu docílíte žlutým pozadím své PPC reklamy. Žlutá barva je totiž spojena se slovy POZOR a VÝSTRAHA. Při našich pokusech s barvou reklamního textu (nebyla použita PPC reklama, protože by nebyla zaručena shoda textů) měl černý text na žlutém pozadí jen o 2% vyšší úspěšnost, než červený text na bílém pozadí. Nejhůř dopadl červený text na žlutém pozadí.
Jakou barvu PPC reklamy tedy zvolit? Jsou dvě možnosti. Buď použijeme barvy našich stránek a riskujeme tím, že reklamní "zapadnou" do ostatního textu, nebo zvolíme barvy výrazné, odlišné od textu stránek. Tím ale riskujeme, že barva PPC reklamy nebude vyhovovat všem. A tím se dostáváme vlastně na začátek celého problému. Je nutno vědět, komu je Váš web určen.
Rozhodně musíme zvolit jiné barvy, je-li Váš web určen mužům a jiné, je-li určen ženám. Jak staří jsou návštěvníci Vašich stránek. Víte to? Nebo je Vám to jedno a prostě "naflákáte" PPC reklamu na stránky jen tak a v co největším množství? Zastáváte zákon přechodu kvantity v kvalitu? Hodně štěstí.
Další dilema nastane, když se rozhodujeme, zda povolit grafické reklamy na plcohách naší PPC reklamy. Jsou totiž dva způsoby, jak se grafická reklama (zejména v AdWords) platí. Tím prvním zůsobem je platba za proklik. Tím druhým je platba za zobrazení. To je však věc, kterou my ovlivnit nemůžeme. A ani nevíme, jaký způsob zadavatel nastavil. Platba za zobrazení se pohybuje řádově v 0,000001 aktuální měny. Platba za proklik je sice vyšší, ale pravděpodobnost, že někdo klikne na grafický banner je extrémně nízká.